کد مطلب: 170888
نماينده ولي‌فقيه در استان در پيامي به مناست راهپيمايي 13 آبان:
نماينده ولي‌فقيه در استان در پيامي به مناست راهپيمايي 13 آبان: «مرگ بر آمريکا» شعار هميشگي امّت ايران است
تاریخ انتشار : 1395/08/12 13:29:08
نمایش : 1322
نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد به مناسبت فرارسيدن يوم‌الله سيزده آبان روز ملي مبارزه با استکبار جهاني و راهپيمايي ۱۳ آبان پيامي صادر کردند.














به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز، حجت الاسلام و المسلمين محمدعلي نکونام نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد به مناسبت فرارسيدن يوم‌الله سيزده آبان روز ملي مبارزه با استکبار جهاني و راهپيمايي ۱۳ آبان پيامي صادر کردند.

متن پيام به شرح زير است:

بسِم الله الرّحمن الرُحيم

سيزده آبان و مناسبت‌هاي درس‌آموز آن فرصت مغتنمي است تا با وظائف عهدي تازه شود؛ وظائفي که با عمل به آنها مي‌توان در اوج رستگاري قرار گرفت؛ وظائفي که انجام آن‌ها عزت دنيا و آخرت را تأمين مي‌کند؛ وظائفي که غفلت از آن‌ها ارمغاني جز ذلّت نخواهد داشت.

سيزده آبان بمناسبت شهادت جمعي از دانش‌آموزان و دانشجويان در دانشگاه تهران با يورش وحشيانه مأموران شاه پليد در سال ۱۳۵۷ روز دانش‌آموز ناميده شد تا جامعه دانش‌آموزي ما با شهيد و شهادت عهد ناگسستني بسته و طوق شهادت‌طلبي را هميشه بَرگردن داشته و آرزوي حيات جاويد در سايه شهادت از ذاتياتش شود و براي تحقق اين آرزو جهاد مستمر در راه خدا داشته باشد.

سيزده آبان روز تبعيد حضرت امام راحلمان رضوان الله‌تعالي‌عليه به ترکيه در سال ۱۳۴۳ مي‌باشد؛ امامي که تمام عمر پربرکت خود را در راه اسلام عزيز سپري کرد و مجاهدي خستگي‌ناپذير در اين راه بود؛ جهاد علمي، جهاد ايماني، جهاد عرفاني، جهاد اجتماعي و بلاخره جهاد سياسي و همه اين‌ها را با جهاد عملي توأم نمودن و تلاش خستگي‌ناپذير داشتن، شيوه و سبک زندگي اين مرد الهي بود.

نسل جوان و جامعه انقلاب کرده ما در چنين روزي با اين مرد به حق پيوسته و ملکوتي پيمان تازه مي‌کند تا هم مثل او زندگي کند و هم مثل او ستيزه‌گر با ظالمان و طاغيان باشد و هم مثل او در اصلاح خود و جامعه کوشا باشد.

سيزده آبان روز تسخير لانه جاسوسي آمريکا است

هنوز يک سال از پيروزي انقلاب نگذشته بود که احساس شد تا انقلاب ديگري صورت نگيرد، انقلاب اوّل ادامه نخواهد يافت چرا که آمريکائي که از کشور رانده شده بود، سفارتخانه خودش را در اين کشور به خانه بَراندازي تبديل کرده و در تلاش بود تا کودتاي ۲۸ مرداد و امثال آن را تکرار نموده و مجدداً زمينه بازگشت خود و نوکرانش را در کشور فراهم کند.

امّا اين‌بار نوبت ايران و ايراني مسلمان بود که ديگر اجازه بازگشت به جانيان و خائناني چون آمريکا ندهند لذا از درون امّت انقلابي، جمعي به نام دانشجويان پيرو خط امام پيشگام شدند و خانه بَراندازي را تصرّف کردند تا به آمريکا بگويند راه انقلاب ادامه دارد و هر جاسوس‌خانه و هر حرکت مشکوک زير ذرّه بين امّت اسلامي ايران است؛ اين‌بار تمامي أمّت پيوند ناگسستني با امامشان دارند تا ديگر راهي بر بيگانه و بر استکبار گشوده نشود.

اين روز را روز ملّي مبارزه با استکبار جهاني ناميدند تا همه ساله عهد و پيمان تازه شود و همه ساله فرياد يکصداي امّت اسلامي به‌گوش استکبار و در رأس آن‌ها، به‌گوش آمريکا برسد که ما همان مردان و زنان سال‌هاي ۵۶ و ۵۷ و ۵۸ هستيم.

انقلاب ما انقلاب ديني و حسيني است؛ کودتا و حزب و گروه نيست که با رفتن آن‌ها انقلاب هم عوض شود.

أمّت اسلامي ما صيانت و حفاظت از انقلاب را تکليف ديني و حسيني خود مي‌داند؛ بهشت را در سايه انقلابي‌ماندن کسب خواهد کرد؛ جاودانگي، آخرت‌طلبي و کسب رضايت الهي را در سايه جهاد با استکبار به‌دست خواهد آورد اگر هم جمع قليلي و يا آحادي از جامعه از اين مرام فاصله گيرند در ميان ايرانيان مؤمن و انقلابي جايگاهي ندارند.

جريان ايماني در کشور که درس از صدر اسلام و عاشورا گرفته‌اند به‌‌ خوبي آموخته‌اند که فجايع عاشورا در اثر انسان‌هاي واداده‌اي بوجود آمد که دست از انقلاب نبوي برداشتند لذا اينان دست از انقلاب خميني بر نمي‌دارند؛ هر عاشورا که مي‌آيد با حضرت اباعبدالله عهد مي‌بندند که ديگر عاشورا تکرار نشود.

هميشه بوده و هستند کساني که دوام نياورند و به تدريج استحاله شوند؛ به تدريج باورهاي انقلابي خود را از دست بدهند و تلاش کنند ديگران را نيز با خود همراه نمايند؛ جريان ايماني و انقلابي کشور با بصيرت و بيداري اجازه نفوذ و اجازه بازشدن راه دشمن را نمي‌دهند.

هستند کساني که مي‌خواهند القا کنند که مي‌شود با آمريکا کنار آمد؛ بله مي‌شود کنار آمد امّا با دست برداشتن از اصالت‌هاي انقلاب؛ فرهنگ حاکم بر سياست‌هاي آمريکائي فرهنگ سلطه است؛ فرهنگ ارباب و رعيتي است؛ فرهنگ حاکم بر انقلاب اسلامي فرهنگ عزت و استقلال است؛ چگونه مي‌شود هم عزيز و مستقل بود هم ارباب و سلطه‌گر بالاي سر داشت، يا زير بار سلطه يا استقلال، راه جمع يا ميانه‌اي وجود ندارد مگر آن‌که يکي از دو طرف از فرهنگ خودش دست بردارد يا آن‌ها سلطه گر نباشند که اين جزء ذات آن‌هاست و به ظاهر هم بگويند (ما احترام به حاکميت کشورها مي‌گذاريم) در عمل هرگز نمي‌توانند اين‌گونه باشند همانگونه که تاکنون هم حتي يک نمونه نمي‌توان پيدا کرد که افراد يا کشورهائي با آن‌ها رابطه و تعامل مستقل داشته باشند؛ هر کشوري که با آن‌ها رابطه پيدا کرد بايد مؤيد سياسيت‌هاي ظالمانه آن‌ها باشد؛ نمي‌تواند موضع مستقل داشته باشد؛ يا آن‌ها بايد از فرهنگ ظالمانه خود دست بردارند که چنين اتفاقي نمي‌افتد.

يا ما بايد از فرهنگ ديني و انقلابي خود دست برداريم و ما هم از امام شهيدان حضرت اباعبدالله«عليه‌السلام» آموختيم که «هيهات منّاالذّله»؛ تحمل سختي‌ها آري، دست برداشتن از فرهنگ عزت‌بخش حسيني هرگز.

جوانان عزيز: امروز نگاه غرب‌گرا در کشور تصوّر مي‌کند توانسته هواداراني براي خودش دست و پا کند؛ بايد به آن‌ها نشان داد که سخت در اشتباهيد؛ بايد به آن‌ها فهماند که اگر حرمتي برايشان قائل هستيم به احترام انقلاب و مسئوليت‌هاي کشوري است، احترام به متوليان امور احترام به همه افکار آن‌ها نيست؛ بايد به آن‌ها گوشزد کرد آرمان‌هاي انقلاب را دستخوش ضعف و وادادگي خودتان نکنيد همان‌گونه که گاهي به زبان بعضي مسئولين جاري مي‌شود که در کشور يک انقلاب، يک رهبر، يک امّت داريم همه بايد در همين يک‌ويک‌و‌يک‌ها که واقعيتي اجتناب‌ناپذيراست، جهت‌گيري داشته و مراقب باشند از مواضع حکيمانه رهبر فرزانه انقلاب دور نشوند که خسارتي بزرگ برايشان رقم خواهد خورد.

«مرگ بر آمريکا» شعار هميشگي اين امّت است؛ به تبعيّت از قرآن و به تبعيّت از انقلاب و شهداي عالي‌مقام آن در شرائط فعلي و با سياست‌هاي امروزين حاکم بر آمريکا اگر سخن آخرين ما «مرگ بر آمريکا» باشد و از دنيا برويم مجاهد شهيد از دنيا رفته و رستگار خواهيم بود.

والسّلام عليکم و رحمة الله

نماينده ولي فقيه در استان و
امام جمعه شهرکرد
محمدعلي نکونام

انتهاي پيام/570ه/1022ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg